زاویه دید

تاملاتی پیرامون مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی

زاویه دید

تاملاتی پیرامون مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی

خانه قدیمی در فضای مجازی

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ب.ظ

سلام

من این روزها به مفهوم صمیمیت فکر می‌کنم. نوعی صمیمیت وجودشناختی از دست رفته

معنای آن و ابعاد مورد نظر من در این بحث بماند برای بعد

فکر کردم وقت آن است دوباره به فضای مجازی بازگردم و آن را در معرض گفتگو با دوستانم قرار دهم

اما از فضای مجازی، وبلاگ را خوب می‌فهمم. وبلاگ اولین تجربه زیست مجازی من در محیط وب بود.

سالیانی پیش وبلاگی داشتم در محیط بلاگ اسپات با همین نام زاویه دید.

 دوستانی به من خندیدند. می‌گفتند و هنوز هم می‌گویند که وبلاگ مثل خانه‌های فرسوده قدیم است. یکی از دوستان می‌گوید مثل این است که در میان این همه ماشین پیشرفته با امکانات عالی، رفته باشی سراغ یک پیکان مدل چهل و نه، با رنگ نارنجی.

بیش از یکسال است در فیس بوک و گوگل پلاس و اخیرا در اینستاگرام عضو شده‌ام. هرچه بالا و پائین می‌کنم دستم به قلم نمی‌رود. نسبتی با این محیط‌ها پیدا نمی‌کنم.

ابتدا این فضاها را متهم می‌کردم اما امروز فکر می‌کنم مشکل این فضاهای تازه نیست. مشکل من است که روزی به نحوی دیگر با این فضا ارتباط پیدا کرده‌ام.

اصولا آدم خجالتی هستم. در فضایی که چند فرد ناشناس باشند کمتر حرف می‌زنم. آنقدر ساکت می‌مانم تا احساس انس و صمیمیت حاصل شود

البته از جلسات رسمی و سخنرانی و همایش و امثالهم بگذرید به هر حال نقش خود را در این فضاها اجرا می‌کنم. مساله گفتگوست و بیان دغدغه‌های درونی. این سنخ سخن گفتن به صمیمیت نیاز دارد.

وبلاگ گویی تنها فضای مجازی مولد احساس صمیمیت در من است.

شاید مشکل سن و سال باشد و دشواری‌های انطباق با جهان جدید. 

  • محمد حواد غلامرضاکاشی

نظرات (۲)

  • ویرگول ،،،
  • وبلاگ قبلی‌تان را همیشه می‌خواندم و حالا هم خوشحالم که دوباره برگشته‌اید. محمد فاضلی هم در نخستین پست وبلاگ جدیدش نظری مشابه شما درباره وبلاگستان نوشته بود

    پاسخ:
    ممنون از تشویق شما 
  • شعاع اندیشه
  • چه کار خوبی کردید از بلاگفا خارج شدید... من از سال 92 عضو بلاگفا بودم . متاسفانه در چند ماه اخیر سرور بلاگفا دچار مشکل شد و 80 درصد مطالب وبلاگم پاک شد و بر فنا رفت، من هم هیچ نسخه کپی از آنها نداشتم. حضور در بلاگفا به نوعی تمرین نوشتن و نویسندگی بود برام، بخصوص مطالب یکسال اخیر وبلاگم که همگی حاصل اندیشه و بیان خودم بود ولی افسوس و صد افسوس ... 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی